Natten från helvetet

En granne som spelar dunka dunka hela jävla kvällen, så att det låter som att det är i ens eget vardagsrum. Vid 23.50 har det nått sin kulm och jag känner hur mitt adrenalin börjar pumpa. Har legat och retat upp mig mer och mer. Går upp, tar skurmoppen och står och slår helt hysteriskt i golvet eftersom jag är störtsäker på att det är grannarna under som alltid brukar spela, som vi varit och sagt till två gånger, senast förra helgen och tycker att nu borde de väll fatta. men icke, det fortsätter. Adrenalinet pumpar nu rejält och jag tar modet till mig och går ner. När jag står utanför dörren tycker jag att det inte låter så fruktansvärt som de borde med tanke på hur det låter i vår lägenhet. Öppnar då försiktigt brevlådan och ser att där är kolsvart och knäpptyst. Inser då att det är grannen under dem som för ett jävla liv. Går då upp igen eftersom han inte brukar spela och jag var lixom förberedd på att hyvla till grannen under rejält då jag gått och retat mig på dem länge nu. Nu satt pulsen utan på och jag hörde hur mitt hjärta slog. Lite störigt när man förberett sig mentalt och det inte var som man trodde. Ännu mer pinsamt är att jag stog och slog i golvet till några som inte spelade. Hoppas de inte var hemma :)
Nu var det bara till att försöka lugna ner sig.

Då ringer telefonen, klockan är nu runt 01.15, det är D som är nere på stan och träffar några kompisar från Göteborg. Han frågar hur jag mår. Ja, jo jag mår bra förutom att jag varit lite uppjagad. Hur så undrar jag. Nä, jag mår skit säger han. Jag kallsvettas och mår skit dåligt. Fick springa ut från Helsing och drog en spya 20 meter därifrån. OOh no säger jag. Han ber mig bädda bäddsoffan till han kommer hem och ta fram spannen. När han kommer hem har han spytt 9ggr och spytt ner sig själv. Sen fortsätter det hela natten. Jag tror det kallas vinterkräksjukan. Jag har upplevt det på nära håll, dock ej själv, ännu!?!, men jag har fått höra på det hela natten. Han var en aning ynklig och erkände precis att han kallat på MAMMA en gång!! Hahahaha fan vad jag skrattar! Nu går jag här och våndas och känner hur alla äckliga bakterier flyger runt här. Usch, bara tanken på att få det får mig at må illa.

Kommentarer
Postat av: jenny

ohh my god det finns inget värre!!

en gång hade jag det och var kass både uppe och nere om man säger så...

satt på toaletten och fick spy rakt in i duschen... fy fasen vilken förnedring.

har dock sluppit nu på ett tag ta i trä

men värre för astrid som haft det sedan i torsdags och fick dropp i lördags natt :(

kram

2011-03-07 @ 22:57:48
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0