Skönaste fredagen på länge

Igår (fredag) var det dax för lite fix inför kvällens middag. Solen strålade in i lägenheten och jag ville bara ut! Men men, vi gjorde vårt här hemma. Jag fixade med en sillsort till, kokade ägg och städade lite. Att koka Tjugo ägg på en och samma gång är en konst. Men jag lyckades få dem bra. Inte för lösa och inte för hårda. Ägg med en grön kant är inget att föredra. D gjorde Morbergs gubbröra och städade lite han med. 

Det kanske inte framgår av bilden men som ni säkert vet så var himmeln klarblå och strålarna gassade in i lägenheten.
 

Sill nummer två blev en romsill

* 1 pkt 5 min sill
* 2,5 dl gräddfil
* 1 chili
* 4 stjälkar salladslök
* 50-60 g rom valfri sort
* salt och vit peppar

Blanda gräddfil, rom salt och peppar efter smak. Finstrimla salladslöken och chilin och blanda i. Skär sedan sillen i lagom bitar och vänd ner i röran. Låt sedan stå och dra någon timme.

 

Sedan efter vi fixat färdigt var det dax att gå ut i det niciga vädret för att kolla på HIF. Pappa hade fixat biljett till mig och Hugo så vi satt och tittade tillsammans medan pappa och David har sina platser. Som tur var vann de med 1-0 men det var med nöd och näppe. Ingen toppen match precis. Men skönt i luften var det. 
 
 
Sötaste Hugo och jag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0