sista utflykten i familjebilen

Igår bar  det av på den sista turen i famljebilen. Familjebilen( dvs Kristians tjänstebil) ska nu få lämna plats åt en mycket fin Bmw. Så jag ska väl inte klaga. Anledningen till att jag kallar den för familjebilen är för att vi (Kristian, Jeanette, Jag, D och Wille) alltid brukade åka på olika utflykter på helgerna i den bilen. Sedan blev det tillskott i familjen och ja bilen blev för liten. Men så igår passade ursprungs familjen på att göra en sista tur innan K byter jobb och måste lämna bilen. Turen blev till deras vänner i skogen (ja, de säger vännerna i skogen). De bodde i ett litet mysigt hus i Lerbäckshult som typ ligger mitt i skogen.

 

Jag sitter lagom inklämd i mitten mellan två bilbarnstolar. Känns tryggt, man kommer inte så långt. Jag körde på cheese och Wille körde på omelett! Visst blev det vackert :)

 
Mini dinosaurien körde på en mer allvarlig look. Kolla in den super söta koftan som har dino-taggar på luvan.

 
Snacka om att ha skogen utanför fönstret!

Väl framme så blev det mycket barnlek och hundlek. Själv kände jag att jag inte bidrog med allt för mycket men men, det var helt okej för mig. Det blev grillning, grillad fläskfilé, rotfrukter i ugn, stekt svamp, såser och så lite pommes fick det bli fast att det var till barnen och till efterätt blev det marängsviss. Satt inte helt fel om jag säger så!

 

  

Wille kollar in så att han inte missat någon choklad eller kolasås, det vore ju förfärligt.
På tal om choklad och kolasås så måste jag få vara lite elak på någon annans bekostnad. Jeanette lägger upp glass och så till W. Häller på chokladsås. Då frågar W, kan jag få Kolasås också. J svara, nej det räcker med en. Ganska så snart eller ja rättare sagt direkt efter ångrar hon sig och säger okej då. Ni får en gissning var till varför... 


Kommentarer
Postat av: jenny

haha emelie din fuling där, mmm inte lära de små liven sådana saker redan :P

2011-04-15 @ 00:22:32
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0