Laddar upp för påsk

Är i full fart med påskförberedelserna ;) På fredag ska det nämligen hållas påskmiddag hemma hos oss. Ska bli riktigt kul faktiskt. Vi blir elva styken på middag. Det ska vara lite påskbord tänkte vi. Jag och D fixar en hel del och de andra får ta med varsin liten rätt eller om man önskar något speciellt. Igår fixade jag lite med det estetiska. Det blev ett påskris och en ny påsklilja. Känns som om jag är den ända 26 åringen som påskpyntat, stämmer det?

  

 

Idag har jag fixat med en av sillsorterna jag ska lägga in. Jag ska göra en romsill och så den som jag gjort idag lime och chili. 

LIME OCH CHILISILL

* 1 paket 5 min sill
* lime
* färsk chili
* 1msk råsocker
* 3 msk vodka 
* 3 Salladslökar 
Lagen
2,5dl vatten 
4 msk ättika 
4 msk socker 

Koka upp lagen och låt den svalna. Strimla chilin och salladslöken. Skär limen i skivor och dela dem sedan i kvartar. Mortla lätt, chili, lime, råsocker och vodkan. Dela sillen i lagom stora bitar. Varva sill, salladslök och limeblandningen i en burk och slå sist på lagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0