jämställdhet

D började lördagsmorgonen med att klaga på jämställdheten kvinnor och män emellan. Han menade på att jag diskade glasen på exakt samma sätt som honom. Så anledningen till att han tagit sönder 7(!) glas vid diskning och jag inga förklarade han med att jag diskade för lite. Vidare tog han upp ett exempel från en kompis som skrivit "Mina tjejer sitter och filar naglarna, själv slipar jag kedjan på motorsågen. Imorgon är det ombytta roller. Tacka vet jag Gudrun Schyman". Så för att råda bot på denna sne fördelning tog jag saken i egna händer. Jag städar badrummet sittandes på knä med gummihandskar på och skruvar av rören under vasken. För den som fortfarande inte förstått vad jag gjorde så ska jag berätta detta. Jag rensade avloppet. Jag vill tillägga, det var total stopp! Ett riktigt mansgöra enligt mig! D själv drar lätt över lägenheten med dammsugaren och sitter sedan och surfar lite. Så nu har vi på OD Krooks 21 bidragit till ökad jämställdhet. Och förresten nu rinner vattnet ner fint i vasken igen. Härlig lördag som bara börjat!

Kommentarer
Postat av: jenny

bra jobbat hihi

här hemma är det jag som sköter avloppsrensningen för mattias blir så äcklad av hårstråna där nere att han får klökningar och håller på att spy haha

vekling ;)

2011-04-16 @ 14:20:16
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0