en härlig söndag

Har verkligen utnyttjat söndagen till max. Eller ja jag har använt den till en sådan dag som den ska få vara utan att få ångest. Anledningen: Jag är ledig i en vecka nu. Det kallas påsklov! Därför har jag kunnat slappna av och njuta av att inte göra allt för mycket.

Det blev en tur ut till Råå i det fina vädret

Efter lite solning ute på piren så blev vi så klart sugna på grillat. Det kommer lixom som med ett brev på posten när solen tittar fram. Som tur är har vi back up när det gäller grillning. I söndags blev det korvgrillning till lunch ute hos mamma och pappa tillsammans med K och J och barnen.

 

Åh så gott det var med riktigt god grillad korv. I detta fall Pär i viken wienerkorv och Möllers ungerska grillbricka. Verkligen att rekomendera. Känns så lyxigt att drick cola på burk och loka i småflaskor. Det är bara ute hos mamma och pappa som sådant finns på lager. Det stavas för mig vardagslyx. 

Efter en skön grillning var det dax för D at åka till jobb så då passade jag på att hämta Cia. Vi hade en riktigt skön kväll. Jag skulle göra klart min sista PIM uppgift till skolan. Vilket är ett It projekt som lärarna är med i för att lära sig olika datorprogram. Den sista uppgiften är att göra en film med antingen rörligbild eller stillbilder tillsammans med berättarröst och musik i movie maker. Så eftersom Cia har det programmet på sin dator har jag gjort det hos henne. Filmen ska då handla om något pedagogisk som man gör i skolan eller har gjort. Min handlar om engelska undervisningen.

När filmen sen var fixad så lagade jag mat. mmm... scampi med vitlök och chili tillsammans med pasta. Fantastiskt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0